Någon gång ska väl va den första?

Kom hem igår och fick oss en trevlig överraskning över att plåtgubben hade vart här och plåtat in skorstensröret inne på kaminen. Blev faktiskt mycket bättre än vad vi tänkt oss! Förutom plåten som sitter uppe i taket som var kapad super snett och vint. Vi tar ner den och ska kolla om man kan göra den något rakare, sätter tillbaka den halft dumt nog. Ser sedan att själva röret är lite snett också så jag håller medans karln skruvar, sedan får plåten uppe i taket för sig och ramla ner och landa på mitt vänstra pekfinger! Känner att det tar stopp mot benet och fy tusiken vad man blöder om fingrarna! Blodbad, inga stripes, karln hämtar hundförbandslådan och får stopp på blödningen. Såklart är jacket precis över leden och det slutar på akuten med tre stygn, mina första stygn faktiskt. Inne på akuten frågar doktorn om jag själv jobbar inom sjukvården eftersom de tyckte att det såg så proffsigt och lyxit ut med tejpen jag hade. Haha det kanske är karln som borde svida om till doktor istället?! Är nu iallafall sjukskriven tills det har läkt. Dåligt! Känns onödigt att vara hemma när man känner sig så pigg i övrigt men de blir ju lite svårt att klippa utan pekfinger.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Men åååå, vad typiskt. Och vad ont det ska ha gjort :( vet på¨ett ungefär hur det känns, fast det inte blev några stygn för mig. Har ett fult ärr på tummen. Det är så himla läskigt när man känner att det är in på benen i fingrarna. Hua.

Men nu kan du ju baka för söndag i alla fall :)

Doktor, ja, det vore nått! Många talanger han har :)

2012-11-01 @ 18:15:35
URL: http://wwww.pernilla.jonsson.bz
Postat av: Annelie

Men fy, stackars dig! Kan nästan känna smärtan ända ner hit.. Hoppas det läker fort. Kan kanske vara ganska skönt att vara hemma för "något lite mindre" iallafall, så kan man få något vettigt gjort. Sjukskriven pga influensa eller något innebär ju oftast att man bara är sängliggandes.. Många kramar till dig!

2012-11-02 @ 08:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0