Kan funka

Kunde tydligen inte nöja mig me all målning uppe utan jag råkade ta in köpmannadisken och kladda lite färg på den också mitt upp i allt. Blev lite uttråkad av all målning så jag tänkte måla lite mer, kan funka.


Rackarns så skönt!

Tapetseringen å målningen e nu färdig i sovrummet, till å me listerna sitter där de ska!
 Såå rackarns skönt känns de!



Nu är de bara de bästa kvar, allt piff piff!


Farliga!

Bakade chokladmuffins med chokladsås ikväll. Brukar inte baka dom allt för ofta och inte så många åt gången för de försvinner ovanligt fort av någon konstig anledning. Farliga är de! 


Fritt fram!

Trodde aldrig jag skulle få klart målningen, men nu är det bara lite på en dörr kvar tills det är fritt fram och tapetsera sovrummet! Går allt som vi vill så börjas de i morrn, Äääntliiigen!


Fin porsline!

Igår när jag hälsade på min finaste mormor så fick jag med mig en hel servis hem. Så fin!
De var min mammas farmors, köpt på 30-talet nån gång.




Satt som bra

Efter en långpromenad på sjön satt kaffe och choklad mycket bra!


Latpärern!

Tur man inte kände sig lika lat som dessa soffpotatisar idag, här ska målas!


Fin kvist

Finast är ett knippe tulpaner!


Lördagen

Begav oss norröver i morse. Har haft en hälsarpådag,en väldarns bra dag! I kväll var vi syskon bjudna till syster på middag å mys. Vi spelade spel och åt en mycket god kaka som man helst skulle svälja hel!


K.M

Tog hem två av mina favorit produkter från Kevin murphy. Den vänstra är en lätt volymprodukt som man fönar in. Håret känns både tjockt och fluffigt. Den andra är en allt i en produkt. Den skyddar mot värmen, tar bort frissighet, återuppbyggande, utredande, motverkar kluvna toppar, skyddar färgen å de bästa är att den inte tynger någe. Så nu vet ni de också!


Lackat

Hittade ett tokgrönt lack när jag fördrev tiden på stan i veckan. Trevligt!


Äppelskrutt!

Moderniheter.

iPhone 4S


(bild lånad från google.se)




Vååår

Vårblommor.


Vips!

Hittade en rolig tapet på Rusta och så köpte jag en stor tavelram.
Vips så blev det en tavla till köket!




Snabbtork?

Varför torkar inte målarfärg snabbare för?! De borde finnas snabbtork på burk...

 




Kevin Murphy

Måste passa på att skryta lite om våra nya produkter vi fått in här i dagarna! 

Kevin Murphy



Grundtanken är att hårvård ska bygga på samma kriterier som hudvård. Det ska hålla länge, lukta naturligt gott, och vara miljövänligt. Alla produkter är helt fria från parabener och sulfater,känn på den!

Nu vill man bara fylla upp badrumsskåpet med dessa fin fina produkter!


Kan överraska



Hittade en gulligull kudde och en vit lykta i helgen.
Rusta kan överraska.




Vars sitter svängen?

Efter slipning,spackling och en hel del målning, tog vi på oss skidorna och åkte en sväng på sjön. Riktigt vårväder ute idag! Borde nog införskaffa mig några egna skidor, perfekt och åka där det är platt också. Finns ju fasen ingen broms eller sväng på längdskidor!



Amos blev lycklig över att få springa,även om han tycker att det är konstigt att man faktiskt FÅ dra.


Vilken Brud!

Gick riktigt bra me bruden idag, allt gick enligt planerna å det är alltid skönt. Man gör ju brudar några ggr/år så det är alltid lite spännande innan man har fått ihop allt och lyckas med en bra form. Bruden idag ville ha en väldigt enkel uppsättning med tung snelugg åt ena hållet, en stor slät "bulle" på sidan och en slöja. Var lite nervös för att få till fästet på slöjan, det är ju inte jätteofta folk väljer å ha de nu för tiden. Men lyckades sätta den på plats tillslut ändå.





Gaaalet!

Ett sånt Jubileum de blev!
Mycket lyckat tillslut, lite smått kaos när vi var 2folk kort. Men mycket kan man lösa med lite fantasi! Dagen efter fattade vi inte riktigt hur vi hann med allt från att storhandla,skylta om, städa salongen, möblera om, göra godispåsar till barnen,göra erbjudanden,röra ihop och göra alla snittar, piffa, växla pengar, jaa ni fattar. 

Den stora dagen började vi 8.00, ställde fram de sista kl. 12.50. 13.00 började de strömma in folk, vi tog emot 120 bokningar och sålde säkert ut halva produktsortimentet. 21.30 kom jag hem. Slocknade 21.37

Veckan fortsatte med full fart på jobbet. Idag fredag så var jag själv hela dagen, fick "lunch" kl 16.00. Å i morrn ska jag in och ha en bruduppsättning,blir spännande.

Sjukt Gaaalen vecka! Tur man har ett roligt jobb!



RSS 2.0