Det stora testet

Idag har vi klarat "det stora sambotestet" vi har tapetserat!
Det gick väldarns bra faktiskt, mycket bra tapet som var ganska lättjobbad. Så nu är nästan halva rummet gjort,är så kul när det går som man tänkt sig!


Damdagen

Igår så tog vi damer en sväng till stan och shoppade loss! Hittade lite kläder och så hade de fått hem såå fina tyger på Village. Köpte en löpare till tvbänken och ett kuddfodral,tror de kanske måste få bli en till...



På kvällskvisten blev det god paj till middag, vin och surr.
Tack damer för en fin dag!


Sparkarn

Sparkarn åkte fram och hej vad det gick!


För och nackdelar

Den enda nackdelen med att inte jobba helg är att man aldrig blir ledig på veckan. Förvisso så blev det en sån där superdag som man tänker "äh,jag gör det på måndag istället för då är jag ju ledig" Men det har man väl bara sig själv att skylla antar jag.

Men, kan sakna ibland att ha tid och ro till att fylla på frysen med nybakt bröd, testa en ny kaksort man blev inspirerad av som går åt pipsvängen tillslut ändå,gå ut och träna med hunden när det fortfarande är ljust eller åka och träna mitt på dan. Men men för och nackdelar, är trots allt mycke nöjd med mån-fre jobb också!


  


Bilder från "Hembakat"


Ett packe gardin

Hittade äntligen ett par gardiner som jag gillade till vardagsrummet, svårt de där me gardiner faktiskt. De va nog så breda så tänkte ta till mina få sykundskaper och kapa dom på mitten. Kan väl inte va så svårt? Var så nöjd när ja kommer hem ända tills jag upptäcker att det bara är EN gardin!! Hur surt är inte de! Köper man ett packe gardin så ska de väl åtminstonde räcka till ett fönster, men nej. Vad är detta för hittepå egentligen!? Som tuur var så hade de kvar ett par.






Takskottning

Amos på taket?


Lördagen

Hittade äntligen brallor, 2par tillochmed.
 Båda från Gina.



Å Krafs.



 



Systra mi

I fredags så hämtade jag min kära syster på tåget. Vi spenderade kvällen med surr och efterrätt. Passade ju perfekt för en strömlös kväll.



Jag krossade digestivekex och rörde ihop med lite smält smör,klickade på vaniljkesella och kastade dit lite hallon och rev mörk choklad över. Inte dumt inte.


Tai chi

I morse var det dags för Step in träning med jobbet igen, idag var det Body balance blandat med Tai chi.
Kul,sjukt jobbigt och rätt svårt, mycket balans och styrka. Är säkert roligare när man börjar få lite koll på övningarna mer.






75pix tack!

Här kommer min nya väska.

 

Klart värd 75pix!


Rörit

Ursäkta  röran, jag bygger om...

Rea Rea Rea

I veckan tog jag en snabbsväng på stan och spande in rean, hittade nya kuddar till soffan,stolsdynor och en underbart fin lampa på himlen runt hörnet som jag spanat in länge. Så bra me rea när man hittar!








Pass på!

Vår nagelflicka ska ut på nya äventyr, så därför har hon nu 50% på alla smink och nagelprodukter. Jag passade på att inhandla nya lack, skuggor och pennor till sminkväskan. 
Allt från Peggy Sage.


Laddat batterierna

Kom just hem från Relaxen, vi hade fått inträde där från Step in via jobbet, var ju mycket skönt och trevligt! Så typiskt att man tänker att man borde göra det oftare. Behövs ibland inte så mycket för att ladda upp batterierna igen.


Tokskall!


I fredags bakade jag en kaka och öppnade sedan ugnen, efter ett tag så hör jag konstiga ljud från köket. När jag sedan gick dit för att kolla vad katterna höll på med så hittar jag krut-i ugnen! Tokskall! Tur den hade svalnat lite iaf.


Händer grejer!


I morse fick jag nå ryck och tog tag i sovrummet som ännu inte va börjat. Va hur lätt som helst att riva bort den gamla tapeten, så då hann jag slipa och spackla klart allt också. Gillar när det händer grejer!



Typiskt!


Är det inte typiskt! När vi skulle kika och beställa tapeterna i lördags så visade jag först lite tveksamt sovrumstapeten, som blev godkänd! När jag sedan hade hittat igen den andra som ska vara i det andra rummet så fick jag ett rynk på näsan och "Men den där va ju jätteful" och JA, han hade rätt! Den va jätteful! Av någon konstig anledning så var den mycket snyggare sist jag såg den...så nu vet vi fortfarande inte va vi ska ha!

Blir tokig!

 



Lediga fredagen

Lediga fredagen var det underbart härligt väder och 15 minusgrader nöp tag i kinderna påen. Vi passade på att ta en längre promenad, vintern kan verkligen vara grann!










Åt skogs!

 Dessa skitföresdagar är det total idioti och pendla, men vad göra?! Det var en spegelblank väg och vattehalka man möttes av i morse. Körde som fortast 30 och bilen levde sitt egna lilla liv hela vägen till staden. Det tog ju sin tid...men undan gick det hem, minst 50! 348:an kan dra åt skogs just nu!




 


Menyn för kvällen

Det nya året firades med en massa mat och dryck. Alltid kul att gå in för nyårsmiddan lite extra men synd bara att det tar en hel kväll, man hinner inte så mycket annat. Men kul hade vi!

Bilder från kvällen









Men det är tur det tar tid, annars skulle man ju aldrig orka och synd vore ju de!
 


RSS 2.0