Stup iet!

Nu har det dagit igång på riktigt på jobbet, skolavslutningar, få det att stämma in med klippningen till semestern och allt som ska planeras inför balen. Är helt stört nu och fånen ringer stup iet! Men det är som det ska vara samtidigt, man får försöka andas mellan varven. Så det ska bli mer än skönt med en längre helg, även om jag måste jobba fredag.

När jag kom hem från jobbet idag så var jag heelt slut på,ville bara krypa upp i soffan och inte röra mig ur fläcken på hela kvällen. Men tur att jag har min A, som drog (bokstavligt talat) med mig på gymmet och det blev ett arm och mag pass idag. Så just nu känner jag mig mer än nöjd!

Denna goda smoothie är perfekt efter träning.

 

Du blandar bara ihop 2dl turkisk yoghurt, 1/2 banan, 1dl frysta bär, 1msk linfrön.
Toppa med lite nötter.


Välkommen sommar!


Blommorna blommar.


  

Kossorna är utsläppta.



Varma fina kvällar.


Nu är det sommar.


Spana in vettja!

Här kan ni spana in några bilder från visningen i Sthlm.


http://stylisterna.com/bildgalleri.asp?KategoriID=10


Typiskt...

Ikväll har jag bakat choklad cookies. A var lite sen hem från jobbet så jag hann äta upp halva degen och var inte alls hungrig när vi äntligen skulle äta. Typiskt...




Sedan var jag på hundträning, vi var jättefå idag men det var ganska skönt det också. Amos skötte sig bra men hade det lite jobbigt med alla pipleksaker som flög över allt. Inte så lätt heller.


Antarsberget

Idag fyller min bättre hälft år. Vi har ätit gott, sedan tog vi bilen och gick upp på Antarsberget. 

Amos fick brådis när man upptäckte ett "lodjur"



Snacka om mjölksyra efter några km uppförsbacke!



Belöningen, födelsedagstårtan.



Sedan började det hagla och spöregna, som tur var så fanns det ett vindskydd vi kunde krypa in i.



När vi sedan kom hem så hade vi fått strömavbrott, ganska mysigt ändå.


Pysseldag

Idag har vi pysslat lite på jobbet, vi har bestämt oss för att piffa upp det tråkiga fikarummet. Så nu har vi inhandlat en hel del färg och krimskrams. Så snart blir det ordning igen! Vi ska måla alla möbler vita så det blir ljust och fint, sätta upp lite hyllor, måla lister, skriva texter på dörrarna och måla färg på väggarna. Det kan ju inte annat än bli bättre!





Söndagen den 22/5

I Söndags så kom min fina familj och hälsade på, alltid lika roligt. A som fyller år på tisdag fick en skottkärra, bra där! Vi grillade och njöt av det fina vädret.

Senare på kvällen var vi ute med hund...och katt.


Kalasdag


I Lördags var det 30-års kalas på tjärnstugan, det var Pernilla som bjöd på underbar god mat, massa tårtor och mycket annat smarrit.

Vi fick tröstpris i musiktävlingen, man blir heelt förvirrad av finska!

 

Bilder från kvällen

 

 

 


Senare på kvällen åkte vi på nästa kalas hos våra nya "grannar" Anna och Mattias, det var inflyttningsfest och så hade han fyllt 30 också. Så där Var det full fart!


Första skörden

Har varit fullt upp i helgen och min kamera har lagt av helt nu. Obra.

I fredags så kom min kära syster på besök och stannade tills lördag. Då blev det hårfix på jobbet, gjorde henne sommarblond från mörkbrun.

Till efterrätt gjorde jag fusk cheesecake, med hallon och nyskördade rabarber,mums.


Wella showboat

Här kommer lite bilder från förra helgen i sthlm.


På lördagsmorgonen ringde klockan 05.00. Planet gick från Umeå, så 09.30 landade vi i stora staden.

Vi strosade på stan, för att sedan möta upp Sofie, hennes mor och 2kompisar. Vi satte oss i hamnen och njöt av solen.




Hann med ett glas vin på en uteservering innan chefen och hennes karl kom och hämtade oss. Vi skulle spendera natten hos dom på Ingarö.



Väl där blev vi bortskämda med underbar god mat.



På Söndagen åkte vi till en annan hel av stan, åt lunch och inväntade att kliva på båten. Det tog lite tid när 2000 frissor skulle in samtidigt kan jag säga, men tillslut så var vi uppe i hytten och då blev det snabba ryck att byta om och piffa lite till middagen.


Vi fick ett eget VIP rum till middagen eftersom det krånglade med bokningarna för den andra salongen vi var med, inte fy skam det heller. Sedan var det dags för visingen, huuur bra som helst var den! Resten av kvällen var det galejj hela natten lång.




Måndag morgon var det bara att kliva upp och gå på olika "workshops". Vi gick på Björn Axen, Wellas och Hos Thomas. Så några var vi duktiga och gick på iaf. 

Vi gick iland vid 15.00, sen var det snabba ryck att kliva på bussen mot ö-vik. Runt 12 var vi på fjällrävencenter och jag var hemma strax före 01.00. Pigg och fräsch...Not!

 


Ännu bättre

Ikväll hann jag allt och lite till, känns ju mycket skönt. Lagade lite mat, bakade, tränade med Amos, var ute på en långpromenad i de fina vädret och tränade. Känner att energin börjar komma tillbaka, har varit så trött en period nu. SÅ de känns ju ännu bättre!




Hårda småkringlor. 

Vispa ihop 150g smör med 2dl socker.
Blanda i 4dl vetemjöl,2tsk vaniljsocker, 0,5dl vispgrädde.
Blanda ihop till en deg och rulla ut till längder och forma små kringlor.
 Grädda mitt i ugnen på 175g i 15min. Låt svalna.
Pensla på mjölk och strö över pärlsocker.


Tokrycket

Nu är det gjort! Fick nått tokryck, så nu har jag packat de 2 första flyttlådorna! Känns skönt att ha tagit det stora steget att börja, så kan man ju inbilla sig att det ska fortsätta så småningom.



Vilken helg!

Hej igen! 
 Jag lever...tror jag iaf. Har inte våga känna efter.
Vilken kul helg jag har haft! Men min kamera har gett upp så jag ska försöka få igång den tills i morrn, om jag har riktigt tur så kan jag ladda upp bilder då ist.


Stockholmare för en helg

Nu har jag packat klart, åker till Stockholm tidigt som tusan i morrnbitti. Vi flyger från Ume och ska trosa på stan hela dagen i morrn, sen ska vi försöka hitta till Ingarö där vi ska spendera natten till söndag. Då hoppar vi på "Wella showboat" där väntar hårvisningar, mingel, midda, 1500frisörer från hela Sverige och en massa annat skojj!
Sedan blir det bussa hem hela kvällen på måndag, komma hem mitt i natten för att sedan upp och jobba på tisdag igen.

Trevlig helg!


Först ut i år

Idag har jag gjort min första make och balfrilla för i år. Hon gick på en annan skola och de hade tydligen balen ikväll. Hon ville göra det vanliga, lockar, lite uppsatt, nån fläta och en svepande lugg. Snyggt och enkelt men man börjar bli less på alla dessa lockar till balen,undra om det nån gång kommer att ändras?







 


Bal och bröllopstider

Tips till balen eller sommarbrölloppet.
















Stylingdag

Idag har jag haft en rolig dag på jobbet! Vi stylade och sminkade 5modeller till Designprogrammets modevisning. Temat var svart,läder och rosa.


 








Pyssel och godbitar

Igår blev jag så pysselsugen, fixade till ett gammalt kollegieblock med mitt nya inslagspapper.

  

Jag har såå mycket tankar och ideer till huset att jag måste skriva ner allt. Man glömmer ju så lätt, sedan kommer säkert mer än hälften inte till användning. Men vad gör de.

Sedan tycker jag att det är så svårt med alla tidningar man har, vad gör man med dom egentligen? Det är ju inte så att man läser dom flera ggr, inte jag iaf. Å inte heller kommer man för å slänga dom efter man läst, så man får plocka ut godbitarna innan.


 


Apport!

Amos och husse åkte och tränade apportering igår, det är verkligen det bästa han vet! Hoppas vi kan börja med lite fågel snart igen.



Och ja, det GÅR tydligen att apportera med en finnspets också!


Loppisrunda

Det bästa med att det snart är sommar är att man kan börja gå på loppis igen.
Gårdagens loppisfynd blev:

2 tyger för en guldpeng.



En flätad korg som ska målas i någon fin färg.



Å så ett fint pressentpapper som jag ska klä olika lådor med.


 

Hittade även ett fantastiskt fint skrivbord,men det är ju lite svårt att köpa nu innan tyvärr. Åh, jag vill flytta NU!


Veckan

Vet inte riktigt var denna vecka har tagit vägen? Trots att jag har varit så toktrött efter jobbet hela veckan så har jag pallrat mig i väg till gymmet 2dagar och på hundträningen i onsdags, bra där! Våra morgonträningar har nu slutat så nu får man inte den gratis träningen längre förens till hösten igen. 

Hundträningen gick fint, Amos gör det han ska och kan tom lägga sig ner och slappna av. Det var lite mer fri träning denna gång, men det är oftast samma övningar...men man får väl hitta på lite egna däremellan.

Igår (fredag) så var vi bjudna på mat i Kubbe, mycket lyx och göttit!

Nu: Loppisrunda!


Längtan

Alltså, fatta hur långt det är till den 14 juli, vi får då nyckeln till huset. Man har inte riktigt fattat vad som hänt än, eftersom inget nu händer på ett tag. Besiktning,banken,fastighetsbyrån är nu fixad. Så nu går man bara och väntar på att börja packa, å när ska man börja med det då? Skulle ju vara skönt om man var så klok att man började i tid, packa allt man ändå inte använder.

Känns så konstigt när man åker förbi huset och tänker "det där har vi köpt och det bor någon i vårat hus nu." Längtar så mycket tills man kliver in genom dörren med den första flyttkartongen, eller den sista.


Hadenäran!

Igår var det fullt firande av Pernilla som fyller 30 idag, det har planerats, tisslats, tasslats och hittats på för att hon inget skulle ana. Tror att vi hade lyckats rätt så bra med den biten iaf?

Här kommer bilder från dagen


Upphämtning 08.00


Redo med kameror


Åker in till staden


Frukost på statt


Shopping på stan


Ostprovning


Bus på stan

 
Picknick i hamnen


3-rätters middag med "husets vin"



Bakartagen


I fredags så var jag i bakartagen och gav mig på en focaccia med skinka, VB ost och bacon. Sedan kunde jag inte låta bli att baka en fudgie med nötter och marshmallows. Inte helt olik rocky road.







Recept från tidningen "Hembakat"


RSS 2.0