2011-12-31

Nyårsafton.







Gott Nytt år påer!


Tokfort helg

Då var julhelgen över och som vanligt så går den för tok för fort,julafton spenderades i N-ling hos mor och far med halva tjocka släkten. 

Syster och jag stod för juldukningen och vi tog in skogen!




 Juldagen fick jag en snabbkurs av mor på symaskinen som jag fick, så nu finns det inga ursäkter längre. Bara till och börja lära mig sy helt enkelt, eller är det tålamodet man ska lära sig få?

Annandagen fortsatte med mera släktträff (fast på min andra hälfts sida) med julklappsleken och mycket mat, närmare bestämt en god 3-rätters knytis hos svägerskan. Mycket trevligt var det som vanligt!




Ge mig julen!

Klippsår över allt, allt man har i händerna hämnar på golvet av någon anledning, påsarna under ögonen känns tunga,ryggen och axlarna värker, humorn är på topp (not) vi beter oss allmänt knas på jobbet, missar saker och järnan hinner lixom inte me, lättirriterad på alla kunder som blir förvånade och arga över att vi inte kan ge dom någon tid innan jul, stress, stress, stress...Ge mig jullov NU!!




Lördagen

Helgen har bestått av en hel del slipande på övervåningen, nu är det mesta gjort. Bara spacklingt och lite mera slipning kvar så är det snaaart dags för tapetsering! Har ju äntligen bestämt mig, måste skynda mig beställa de snart innan jag ångrar mig!

På kvällskvisten fick vi fika besök så då passade jag på att baka leilas "Blueberry cheesecake" den var god men väldans mäktig, men kanske inte så konstigt med 600g färskost...!


Klappat och klart!

Är nu klar me alla julklappsinköp,mycke skönt. Var ovanligt sent ute i år,brukar se till att ha de fixade i tid eftersom man inte har så många dagar att spela på så här i julstressen. Nackdelen att ha ett servicejobb är att man får jobba när alla andra är lediga, men nu är de gjort!

Började slå in lite paket i helgen, alltid lika roligt!



 




 


Räven raskade över isen...

Amos var duktig i morse och spårade upp en räv!


Monterat och klart!

Vårt vitrinskåp är nu monterat och klart!
Blev som vi hade tänkt oss, hemskt mycket bra med andra ord! 





Tusen tack mor och far för allt jobb ni har lagt ner, vi är såå nöjda!


Mörk helg

Det tog ca 60min och köra hem de 4milen från jobbet i fredags, de var oplogat och det blev långa köer. 40km/h kändes fort emellanåt. Less kom jag hem till en mörk by, till ett mörkt hem. Svart! Jaha, men strömmen borde ju komma snart...

Snökaos=Min sambo jobbar dygnet runt. Sitter med tända ljus och en pannlampa på skallen och funderar på vem som vinner idol...Sover nere på soffan och går upp nu och då och eldar hela natten lång.

Lördagen blev också svart, tillslut så åkte vi till svärfar så vi fick duscha och värma på lite riktig mat. Sen kom den tillbaka strax innan 18.00. 28h senare!

På kvällen blev det nyårsplanering, mat, mat och mat ska de bli! =)



Ge bort!



En bra ge bort present så här i jultider är och baka en god kaka eller bröd och slå in i ett fint papper.


Pysslar och donar...



Ikväll blev det mer julpyssel, skrev klart julkorten och så bakade jag saffransbiscotti.


Bullbakardag

I dag har jag bakat saffranssnäckor med pistagenötter.

Synd bara att jag brände hälften av dom!


Julfesten 2011

I går var det Julfest med jobbet för hela slanten, vi höll till hos Emma i Köpmanholmen där vi åt god 3-rätters middag från Näskekrog.

Vi spelade julklappsleken och jag vann en finfin gammal plåtburk där man kan förvara choklad i.

Temat på kvällen var livet och det "okända" Vi fick boken "lev livet fullt ut" av vår käre chef.


Sedan kom en kvinna som var ett medium på besök, detta var ju...annorlunda och spännande. Inte alls läskigt på någe vis och man väljer ju själv vad man vill tro...

   

Sedan åkte vi in till stan och dansade hela natten lång, mycket roligt hade vi! 


RSS 2.0