Gräsänka

Vaknade i morse av en kall nos mot min arm, Amos tyckte det var läge att kliva upp. Eftersom det inte har vare nå vidare till väder i veckan så har det inte blivit några längre promenader för lilleman. Men idag skiner solen så grannt och höstluften är ju underbar! Det blev en låång promenad,sedan apporteringsträning. OM han var lycklig, bra gjorde han ifrån sig också!

Har gjort lite höst ute, slängt de sista sommarblommorna nu.
Kokade sedan kaffe på spisen och kröp ner under en filt med en tidning, sämre kunde man ju haft de som gräsänka!



Posthund



I hemtrakterna

Helgen i hemtrakterna har varit mycket bra. Fredagen spenderades med god mat hemma i N-ling. På lördagsmorgonen satte jag mig i bilen mot Ume, hämtade systeryster för att sedan åka ner till staden. Tanken var att vi skulle ha en jeansdag, men vi hittade allt annat än just jeans...fast ett par byxor blev de trots allt.

När jag kom hem idag så grävde jag ner 3st pioner och en honungsros i backen, fy så de tar på krafterna att gräva grop! Så nu efter all grävning och gräsklippning är jag helt slut på. Men de e bara å ladda om för en ny vecka!


Trevlig helg!

Då var denna vecka snart slut på också,skönt ska de bli med helg! Har haft det lite lugnare på jobbet i veckan,tiden går såå sakta då. Finns inge värre än att inte ha någe att göra, rastlös som man e...

Men det kommer att bli en lugn och kul helg, åker hem till päronen i morgon efter jobbet. Sedan åker jag till systra min i Ume lör-sön. På sön. ska jag även passa på att ta en fika med en kompis som jag inte ha träffat på evigheter.

Trevlig helg påer!



Tjeck!

Fredag.
Middag hos "lilla grannen" lyx. Helst när man känner att spisbröd hade duge bra. (Älgjakt)
Går och lägger mig tidigt.

Lördag.
Vaknar utvilad. 
Högvatten, båten och alla bryggor på vift.
Städar hela huset.
Handlar 4krukor och 3blommor, så nu har jag ännu fler att ta dö på...
Beställer tapeter till hallen, måste passa på nu när de har 20%
Handlar till kvällens middag, hittar även fina ljung.
Gör höst på bron med ljung och torkat lin.
Möblerar om i fönsterna med alla blommorna.
Åker till Mellansel på kiosken och hittar (äntligen) gröna gardiner och lite små tjafs.
Gör mig iordning och åker till Emma och träffar tjejerna, äter middag och en massa annat gott.
Piffar oss och åker in till staden och dansar.
Minimål på Max,bra grejjer!

Söndag.
Kommer inte in i garaget.
Frustrerad.
Målar på byrån.
Gör en stor söndagsgryta som tar 100år...
Bakar 2 filmjölkslimpor.
Äter ostkrokar med gaffel...?
Eldar i vespisen.













Hittepåjobb

I morse så körde träningen på jobbet igång, härligt med träningsverk igen! Det blev ingen mjukstart utan vi gick ut hårt med Bodypump. I höst ska vi varva mellan BP, Bodybalance och Kettlebells. Just Kettlebells har jag aldrig provat förr så det ska bli spännande!

Vi kom även på att vi skulle baka till kunderna på jobbet idag, jajjemen sockerkaka blev det!
Har man ett hittepåjobb på har man.





Ingen illa dag inte!


Söndagen den 4/9

I dag så åkte jag och damerna till Mo marknad, jag köpte ett svart hjortron te och torkat lin. Kan nog bli fint på bron i höst i min gamla mjölkkanna.



Resten av dagen målade jag på spegelbyrån. Är bara inne på första grundvarvet än, så det är lite kvar att pyssla med innan jag kan ta in den. Men snart så!


Tapetseringskväll!

Då var det helg igen, skönt! I går efter jobbet åkte jag till Emma.E för god middag och tapetseringskväll. Tror de hade lånat hem 14st kataloger!! Så vi hade det vi gjorde, mycket trevligt! Meen eftersom vi inte kunde bestämma oss så blir det till att låna hem några färre ikväll och spana vidare. De har nu 20% på alla tapeter så det gäller att passa på!


RSS 2.0