Slutkörd.

I tisdags så var det sista gången på morgonträningen för den här våren. Synd att det ska sluta så tidigt, men som det ser ut nu så ska det fortsätta till hösten igen. Det var core som gällde och tusan vad det tar på de inre musklerna, man känner att dom finns där någonstans iaf.

 Nu har jag just slängt mig i soffan efter en häktisk dag på jobbet, skönt att jag slutade lite tidigare. Ikväll körde vi ett stenhårt bröst och ryggpass på gymmet,så är helt slut i kroppen nu!

God natt gott folk.


Härliga påsk!

Nu är påsken snart över, fort har det gått som vanligt när man är ledig. Det har varit en toppenhelg, "lugn och loo" och mycket tid för nära och kära.




Vi har varit riktigt bortskämda i helgen, har knappt lagat mat alls. I lördags så var vi bjudna på påskmiddag hos svärfars, sedan var det kalas för hela slanten hos Emma E som fyllde år.

Igår (söndag) så mådde vi som förtjänat, så det blev en lugn dag. Sedan åkte vi och grillade med några kompisar nere på byn. Mycket trevligt, men efter att migränen smög sig fram på kvällskvisten så blev det en ganska tidig kväll. Gick och la mig direkt när jag kom hem och efter 10h sömn kändes det äntligen bättre.


Andreas,Nadja,Ylva och Edvin


Emma och Arvid


Tobbe,Mikael och Emma


Grillning på hög nivå



Aldrig fel med 2 efterrätter, den gula missbildade tar jag på mig ansvaret för...


Idag så har vi staplat ved och pillat oss i naveln, inte fel det heller. Har just kommit hem från A syster som bjöd på smarrig firre. Så ja, bortskämda har vi allt varit.


Fixat och donat

 Igår åkte vi hem till mina päron i N-ling, vi har fixat och donat lite hemma här. Så skönt med påskfint väder, riktigt varmt idag till och med!

Vi har donat med mors 1000000 planter...






Sågat i en bräda och skruva en skruv.


Gääsat med fyrhjulingen.



Amos ville också hjälpa till


Åt rätt håll

Detta är ju underbart, snart kan jag gå ut och "plocka" rabarber igen!



På en sekund.

Nu när allt är 100% färdigt så kan jag inte hålla mig längre,måste bara få berätta! Även om många av er redan vet, så finns det nog en hög som inte gör det också :)

Fredag 8/4 väckarklockan ringer och jag är klarvaken. Redo för att denna dag äntligen ska vara över tillslut. Är otroligt effektiv på jobbet, ser till att jag har saker att göra hela tiden. Klippa hår, sopa, fylla handdukar, färga hår,surra med kunderna, sopa,om jag är effektiv som tusan så måste denna dag ta slut fortare. Klockan blev förvånandsvärt snabbt 16.00, tur jag slutar lite tidigare.

Åker hem, tänker, inte tänka...tänker!

Klockan slår 17.00, otrolig långa 40minuter. Telefonen ringer äntligen, då var vi igång! Tänk,tänk smart,inte tänka för mycket, detta måste gå vägen! Är så nervös att jag pinkar på mig snart!

Allt går otroligt bra, nervöst för bra. Många samtal hit och dit, hålla koll på datorn. Ännu en lååång väntan, jag städar hela huset, har världens längsta halvtimma framför mig...DET RINGER! Jag låser in mig på toan, vill inte höra vad de pratar om, jag håller för öronen och tänker "hoppas,hoppas,hoppas"!

Tillslut öppnar A dörren till toan,jag vågar inte titta på honom för då skulle jag få veta det jag har hoppats på i så många veckor nu, allt som jag har gruvat mig för och som jag har drömt om, skulle nu få ett slut. Men skulle det bli ett lyckligt slut?

 Jag ser hans underbara leende och där förändras vårt liv på en sekund. Vår dröm har just gått i uppfyllelse! Vilken känsla!


Ni som inte fattar något av allt detta, så har vi blivit med HUS!!! 








Ett underbart litet hus i Västergensjö på 154m2, 2000m2 tomt och sjöutsikt med egen sandstrand.


En dagens tack

Dagens projekt har varit att grunda gungstolen en vända till eftersom jag inte hann det på sista kurstillfället. Passade även på att måla underredet till mitt brickbord vitt.







Just nu sitter jag och funderar på vad hushållet har att erbjuda för middag idag. Hittade ett recept på en kassler och blomkålsgratäng, så det kanske få stå på menyn. Men hur gott är egentligen blomkålsgratäng? Inte så värst tror jag visst...


Äntligen!

Jag trodde aldrig jag skulle få säga det här men trappen är nu färdig! Ledstången är ditsatt, fönstret är målat, golvet uppe är klart, listerna sitter på plats och det blev så himla bra! Känns otroligt skönt, det blev stor skillnad och mycket ljusare i hallen nere också.

Före: En gammal plastmatta.


 

Efter: En vitmålad trätrapp



Hallen uppe


Grillat är Godast

Vi steg upp ganska tidigt och var hurtiga nog att åka till gymmet ett tag, blev ett rygg,mage och arm pass. Så det känns idag vill jag lova. Sedan fick vi fint besök av Ylva och Tobbe, alltid lika trevligt.

Åkte sedan ner på Olympia en sväng, passade på att se på A brors fotbollsmatch när de ändå var i krokarna.

När det var middagsdags så åkte grillen fram för första gången för oss iår. 






Bakade en bärsmulpaj med glass och vaniljsås till. Snabbt, enkelt och gött.




Sedan slängde vi oss alla i soffan och tittade på "Patrik 1,5"







Välkommen helg!

Då var det helg igen, inte illa! Kunde sluta nån timma tidigare idag, att det kan vara så stor skillnad på den lille timmen. Håller på att koka gröt, perfekt fredagsmiddag!

 Ikväll blir det apporteringsträning med gubben om jag hinner, ska filma lite i helgen tror jag. Måste byta däck på bilen också så här i sista minuten. Sedan går vi nog över till några kompisar ner på byn en sväng. 

Varför ska gröt alltid koka över för?!


Turbo dag

Dagen har gått i turbo fart, har varigt fullt upp så det kanske är därför. Efter jobbet åkte jag ner till staden och passade på att träffa fina Maria som var och fixade sitt hår hos mig innan. Trevligt värre med gott sällskap och goda kakor :)

Är överlycklig över att snön äntligen har försvunnit på lägdan nedanför oss, så nu är det fritt fram att träna apportering med Amos igen. Passade på att träna lite linjetag innan hundträningen ikväll så han fick springa av sig lite. Hundträningen gick bra, han lyssnade fint och jag kunde ha han lite lös också. Hoppas bara det blir lite mer varieriande övningar framöver bara...



Trotsade latmasken!

Ikväll trotsade jag latmasken och tog på mig löparskorna,sprang en runda för första gången för i år! Gick över förväntan,gäller bara att fortsätta vara hurtig...

Amos hade spring i benen som vanligt.




När jag kom hem så gjorde jag lite styrkeövningar. Bra där!



 


Hitte-på-göra-allt-dag

Helgen har varigt kanon! I fredags så blev det mat på Olympia och dans till Drifters, var ganska mycket folk där så det blev lyckat. På lördagen så åkte vi en sväng in till staden, hälsade på Svärmor och A morbror en sväng på hemvägen. På kvällskvisten gick vi över till Emma och Mikael och grillade för första gången i år, mums! Väl där så var vi en hög som spenderade kvällen med vin och galna lekar. Tack för en kul kväll!




Idag har vi donat och fixat en massa här hemma, så skönt att ha en hitte-på-göra-allt-dag. Listerna uppe i hallen sitter där dom ska,lilla fönstret i trappen är målat,lampor,elkontakter och maskeringstejp är ditsatt och borttaget. I veckan så blir det att måla på ledstången lite och piffa till det sista,ska bli mer än skönt.

Nu blir det karameller till mästarnasmästare.





De ni!

Har nyss kommit hem efter en 2h långpromenad med Ylva, som tur var så höll regnet sig borta mestadels hela tiden iaf. Känns mycket skönt att denna vecka snart är över, vaknade i morse överlycklig över att det äntligen var fredag. Så det känns som jag ska jobba lördag också,som tur är så slutar jag lite tidigare imorgon. I morrn kväll så blir det mat på Olympia och dans till Drifters, de ni!

 




Hurtbulle?

Varje vår får jag för mig att jag ska börja springa, vet inte riktigt varför eftersom jag inte gillar att springa engenligen. Kanske är just därför...? Hur som helst så behöver jag ett par nya springa-fort-skor, dessa tyckte jag såg snabba ut från Stadium.

   899:-

Sen blir det alltid mycket roligare att ta på sig fina träningskläder också, dom här skulle man väl känna sig hurtig i?

Träningsset 550:- Stadium


Glitter och glamour

Idag fick jag lyxen att göra om mina naglar igen, den här gången blev de allt glitter och glamour!
Syns lite dåligt på bilden, men det är tokglitter.




Har just fått i mig nån mat så nu laddar vi inför hundkursen ikväll, kul ska det bli!
Så här nöjd och glad blir Amos!


Påsken räddad

Jag kan inte låta bli att köpa tidningen "hembakat", i den finns det verkligen allt och jag vill verkligen göra ALLT i den också eller iallafall smaka. I de här numret så var det självklart påsktema, så påsken är nu räddad!



Måndagar

Måndagar är ju alltid måndagar,helst när man inte slutar förens kl 19.00. Var ganska så seg i morse innan jag tvingade mig upp ur sängen, känns att det har varit full rulle hela helgen. På förmiddagen hade jag ett färgprojekt, gjorde en kompis från mörkbrun till isblond! Så där försvann den förmiddagen, sen var det bara eftermiddagen kvar och den tog bara slut helt plötsligt.

Nu har jag just kommit hem från en regnig långpromenad med Emma E, alltid trevligt med sällskap. Nä, nu ska jag packa inför träningen i morrnbitti då blir det BodyPump.


Ute i svängen

Helgen har varit riktigt bra! Vi åkte upp till Lycksele på lördags morgonen, gick en sväng på dollarstore och käkade lunch i lappkåtan medans vi inväntade de andra. Vi var ett stort gäng på 20st som åkte upp, sedan var det incheckning och relaxen som gällde. Vi fick ett jättefint och stort rum med bastu, inte helt fel. På kvällen blev det 3rätters middag och dans hela natten lång till Scotts och Drifters. Båda spelade riktigt bra och det var ganska mycket folk så dansgolvet användes flitigt. 

På hemvägen så svängde vi förbi Ume och grattade systeryster som har fyllt år. Blev bortskämda med både fika och mat och det tackar man ju inte nej till!



 



Landat hos päronen

Efter en lång arbetsdag har vi nu landat i N-ling hos mina päron. I morrn bär det av till Lycksele, där blir det dans till Scotts och Drifters. Längtar redan till hotellfrukosten...Å på Söndag åker vi förbi syster i Ume och grattar henne i efterskott. Nu blir det Så ska det låta och Skavlan. Hörs, Hej!


RSS 2.0