Mellan varven

Vi har haft lite semester mellan varven också.

Igår var det bröllop hela dagen, David och Maria gifte sig här på byn så det var nära och bra.
Så fina så var de!

Sedan så har vi fiskat, utan fiskelycka men med fikalycka som tur var.



 
Plockat några av de små guldiga bären har vi också hunnit med.




Men fort gåre!

Första veckan är nu avverkad på semestern, men som tur är så är det många kvar. Men fort går det! I veckan har vi bara grävt,skottat,grävt och...grävt från morron till natt. Håller på med dräneringen nu, sedan ska det bli plattor runt hela huset. Så tillslut blir det fint även om det inte syns just nu... 






I allt stök.

Mitt i allt stök så kokade jag ihop lite jordgubbssylt,kan va gött å finn!






Guld värda!

Dagarna bara rullar på känns det som, har så mycket att fixa och dona med nu. Det är riktigt roligt det mesta och då går det ju bättre, alltid lättare att packa upp också.

Vi har varit riktigt bortskämda med alla inflyttningspresenter, mat, hjälp med upppackning,städning i Fanbyn och jag vet inte allt. Tusen tack alla som hjälpt till, ni är guld värda!

Nu har jag en hel hög med blommor också att pyssla med, ska göra mitt bästa för att få de att överleva...



Måste också få visa denna skönhet som vi fick av "lilla grannen" Äntligen har jag en kökssoffa!









SEMESTER!

Fredag
 Jobbade jag bara till 12, men räknade ändå minuterna. Det har varit så mycket med flytten nu, så har nästan glömt att jag har 4 välbehövda semesterveckor att njuta av också!
Så from Måndag så tar saxarna semester och är nerskickade på slipning.

Lördag
Fick vi fint besök, så då slängde vi ihop en Gino.
  


Mumma!


Sommarkvällar

Denna utsikt lär man ju inte bli less på i första taget.

  







Gensjöbor!

 Lycka!



Nu är vi helt och hållet Gensjöbor och det känns ju fantastiskt bra!

Det är fortfarade det mesta kvar att packa upp, förutom köket som nästan är klart. Det går ju undan när man är många, tack för hjälpen!

I morgon blir det att städa ur i Fanbyn och lämna över nycklarna till nästa hyresgäst. Ska bli skönt att få det gjort också, så man bara kan pyssla på hemma.



ÄÄÄNTLIGEN!

I dag 2011-07-14 blev vi husägare på riktigt! Va på banken och skrev på de sista papperna, så nu är det VÅRT! 

Flytten gick som hejsan, hann med allt idag så ikväll sover vi här för första gången! 

Lägger upp bilder senare.

Nu: Skruva ihop sängen.

Tusen tack till alla som hjälpte till med flyttlasset idag, guld värt!


Vore tacksam för svar...

Eftersom vi fått tillgång till vårt förråd och veboa` så passade vi på att köra alla kartonger och de mesta vi fick plats med hela lördagen lång. Nu är dom äntligen på plats iaf,skönt! Är ju toknära nu tills vi har nyckeln i våra händer!    




I Söndags så tog vi på oss skrubbhandskarna och städade ur allt som gick i huset, skönt att ha det mesta gjort. För inte kommer man ha någon lust och tid att vara här någe längre efter torsdag.


Så, har någon någe bra förslag på hur denna vecka kan bli kortare?
Vore tacksam för svar.


En fredag i flärken

I Fredags så åkte vi flotte i flärken.



Fiskade och njöt av kvällen.

 

Spelade kubb.


 
Grillade korv.



En fin fin kväll med andra ord.


Å så det viktigaste...

Här i veckan kom mitt paket (lyx nog ända in genom dörren) som jag hade beställt av nagel flickan. Hon håller ju även på med Home styling partyn och kommer viftandes med denna underbara katalog framför näsan på en titt som tätt. Så nu har jag inhandlat det absolut viktigaste till huset, ett fågelbord...ja, jag råkade även handla små små söta hus som man kan hänga upp...lite var stans tro jag visst.







Är de inte söta så säg?!


De röda små söta

Är det inte sommar att få gå och småäta av de röda små söta bären på kvällspromenaderna?









Inte mycket till överst

I Söndags så var man inte mycket till överst, hängig av förkylning och några få timmars sömn. Men på kvällskvisten vaknade vi till liv en liten stund.

Körde till huset med matjord, tömde pallkragen och passade på att olja in den några varv. 


 


Helgen som vart

Helgen var som väntat mycket trevlig! 30-års festen bjöd på god mat och dryck, många skratt och även en del skavsår av dansskorna! Men det är väl ett gott tecken. 

Typiskt nog vaknade jag på söndagsmorgonen och var dunder förkyld och inte blev det bättre när febern gjorde sitt på kvällskvisten. Så idag är jag hemma och vilar upp mig, har inte tid att vara sjuk nu heller! Men, när har man tid att vara sjuk egentligen? Så det kanske är bättre att göra bort det innan semestern...


Doppa tån i ån...

Vilken kanon vecka det har varit! Även om man fortfarande jobbar så gäller det att ta vara på alla fina kvällar.

Amos firar med ett dopp i Ån.

 
 

Men nu är det helg och det är ju aldrig fel, ikväll firar vi min svägerska som fyllt 30.
 Kul ska de bli!


RSS 2.0