Söndagslyx

Ikväll lyxade jag till det med ett varmt bad.



Brukar inte ha nån ro att ligga i badet, men det är inte så tokit ändå. Helst när fötterna ömmar efter en lång promenad ner och runt på byn.


Bakartagen


Idag har jag bakat för fullt, var faktiskt länge sedan nu.


Man blir lite extra glad när man har fina burkar att förvara kakorna i.


Man kan knåda många bullar med denna köksutsikt.


Fredagsmys


Fredagsmys på jobbet.






Hembakat till jul

Jag blir alltid lika glad av den här!



Vill ha jul nu!


Hemligheter...

Mitt senaste projekt har varit denna fina stol. Den är numera vit iställetför träfärgad.

                               Sitsen består av ett lock, där man kan förvara hemligheter...



Har nu tänkt hitta någon trevlig text som jag ska skriva på locket.


Tjuvkiken

Hämtade ut tapeterna till hallen i helgen, här kommer en tjuvkik.

De kommer från Boråstapeter.
Synd bara att vi inte kan tapetsera NU...!


Soffpotatisarna.



Höstlördag

Fin höstlördag idag, härligt!


Har bla hängt med dessa stiliga grabbar idag.


På morgonsidan

Blåbärsgröt är göttigt på morgonsidan.

 

Koka ihop 1,5dl vatten med 1dl blåbär några minuter sådär.
Blanda i lite socker, salt och 2msk mannagryn och koka sedan ihop till en god gröt.

Så var frukosten firrad!


Hem till byn

Dagen spenderades i N-ling, min käre far fyller år imorgon och detta skulle ju givet firas!
En underbar fin höstdag var det också, såå härligt att strosa i skogen dessa dagar.






Living and Room

Igår var jag värdinna för Living and Room. Heminredningsparty med andra ord, våran nagelflicka jobbar även med detta. Så det var väl bara och passa på! Det värsta är att man vill ha...ALLT!



  






En dag i staden

 Mina fynd idag.

 Inte så tokigt.


Okej då!

Vad göra när man är sjuk, vila såklart hela tiden. Finns inget som gör mig så rastlös, när man inte ska göra annat. Bara bli frisk, viker tvätten och är helt slut på. De gå ju inte på någe vis...men pyssla kan man allt göra ändå!

Passade på att pyssla ihop lite kort till folk som fått barn.



Så nu e de gjort, ska sätta på Grey`s anatomy boxen nu och...vila. Okej då!


Beslutsångest

Hur kan folk bestämma sig egentligen?!



Ska börja på övervåningen snart, såå roligt! Men inte konstigt man får beslutsångest,varför finns det såå mycket att välja bland!


Fri fågel

Hittade en murgröna till min fågelbur, fågeln fick hänga utanför.


Färdig för användning

Nu har vi fått in byrån i hallen,försöker få en bra bild på byrån vilket inte är de lättaste.
Men här är den iaf, blev mycket bra!
Meen har inte bestämt mig än om det bara ska vara byrån eller hela grejen, den är ju lite mycket samtidigt. Men jag kanske gillar det också...


Första parkett

Amos favoritsyssla om dagarna är att ligga på första parkett och spana. Man vet ju aldrig vad som kan hända på lägdan...



När det sedan inte händer någe så kanske det hjälper om man ser riktigt uttråkad ut ist?


Välkömmen!

I sommras hittade jag den här finfina skylten,funkar lika bra på höstbron som i sommarkrukan.


Botemedlet?

Är hemma idag med, så jag försöker bota min onda hals med den stora koppen te.  


Ofrivillig hemmadag

Jaha, är hemma idag. Fullt ut sjuk, så värdelöst! Man har alltid lite extra ångest att vara hemma när man vet att man har kunder som de på jobbet måste ringa till och omboka. Men vad gör man...? 

Ska krypa ihop i soffan och vila,vila, vila och inte kliva upp förens jag är frisk...hoppas de funkar. 


Lyckligt slut

Tur att denna skitvecka hade ett lyckligt slut. Gårdagen spenderades på Ikea med tjejerna, vi var klar på 3,5h. Bra gjort av oss! Passade sedan på att strosa på Birsta resten av dagen. Hittade alldeles för mycket!

Hittade mitt sofftyg på Åhlens,kommer bli såå fint!


När vi sedan kom hem så bestämde vi oss för att åka in till staden och dansa, idag fattar jag inte alls hur vi kunde orka de! Meen kul hade vi!

Idag har jag packat upp allt jag inhandlade, och som vanligt så försvinner det bara lite här och där. Vi hann även med att gå på höstmarknaden i Gensjö.


Höstpyssel

Pysslade ihop en höstkrans av de torkade linet som blev över.




RSS 2.0