Söndagen den 6/3

Idag så har vi målat om väven i trappen och hallen uppe. Känns surt att behöva göra det igen, men eftersom den blev så skitig av all slipning så var det väl behövligt. Nu ska vi grunda trappen första vändan, sköönt att all slipning äntligen är över! Vi har kommit fram till att vi ska bo i ett enplanshus och helst utan väggar enligt A...

Kom föresten på att vi inte bestämt färg till trappen än, jag drömmer ju om en vit trapp som aldrig blir skitig och som ser lite sliten ut. Men sen kom jag på att en blå trapp också skulle kunna vara fint också, en sån där gammal blå färg. Vad tycker ni?


Sedan åkte vi och grillade en sväng i solen,mys.






Kommentarer
Postat av: Annelie

Vad ni grejar hela tiden :) Jag tycker vit trapp :)

2011-03-06 @ 16:42:29
URL: http://anneliegurka.blogspot.com
Postat av: Catrins Garderobstankar

Åh det ser väldigt härligt ut!

2011-03-06 @ 20:29:52
URL: http://garderobstankar.blogspot.com/
Postat av: Helena

Va duktiga ni är me renoveringen, låter rätt praktiskt me enplan å inga väggar :P gör inte för mörk trappa iaf..mysiga utflykter ha ni hunnit me oxå :) Vi va till stugan idag, promenerade på isen och fikade i inglasningen,.superhärligt. kram

2011-03-06 @ 22:20:29
Postat av: Pernilla

Åh vad härligt att grilla!! Sitter inne och känner mig lite bitter på vårsolen där utanför, varför ska Edvin vara sjuk hela tiden :(



Och lyllos, lyllos er som har kommit någon vart med trappen. Det är nästan så jag önskade att jag kunde slipa lite så jag kommer någon vart jag också, men det är ju svårt när småttingarna är hemma. Får gå på med sandpapper för hand.



Surrade med Carina om trappfärg... hon tyckte helvit. Jag försökte få henne att inse att jag har en SVART hund. Det kommer rulla grå/svarta tussar i trappen jämt ju. Så försökte hon med att måla helvitt och sätta filtsteg, alltså såna här halvmånar, men vi har ju ek ytterst så det blir ju inte så skoj. Men i alla fall så sa hon ju detta, man måste ju grundmåla först ordentligt. Och då blir ju trappen vit, så då känner man ju på ett ungefär hur det skulle vara att ha det så. Sedan kan man ju lägga dit typ en t-shirt i tänkbar färg för att se hur det känns...

2011-03-07 @ 14:11:51
URL: http://www.pernilla.jonsson.bz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0